Internships & Volunteering

Bénévole: Communication et mobilisation de fonds (langue française)

Position: Communication et mobilisation de fonds
Durée: 4 mois
Temps de travail: Temps partiel (50%)
Place de travail: A domicile (Genève et région)
Type de contrat: Bénévolat / Stage
Salaire: Non rémunéré

EVA – Pour la Préservation de l’Héritage Himalayen est une association non gouvernementale à but non lucratif basée à Genève. EVA est à la recherche d’une personne très motivée pour soutenir le développement de la stratégie de mobilisation de fonds pour les projets en cours, assurer la communication et les relations externes et contribuer à l’élaboration et à la gestion de projets.

À propos d’EVA

EVA – Pour la Préservation de l’Héritage Himalayen est une association non gouvernementale à but non lucratif établie à Genève en 2011. EVA a pour mission de soutenir le développement des capacités individuelles et communautaires des groupes marginalisés, afin qu’ils puissent mieux gérer leur intégration socio-économique.

À travers différents projets, EVA vise à répondre aux préoccupations sociales et économiques des groupes marginalisés, les minorités et les populations autochtones. EVA vise à s’attaquer aux causes profondes de l’instabilité au sein des communautés et de se concentrer sur les facteurs tels que la faiblesse des infrastructures et capacités éducatives, la pauvreté et la discrimination socio-économique. Les buts de l’Association sont basés sur une responsabilité collective de protéger les groupes marginalisés et d’appuyer la capacité des communautés à vivre et s’épanouir dans un environnement sûr.

Description du poste

1. Soutenir la stratégie de mobilisation de fonds
  1. Collaborer à l’élaboration de la stratégie de collecte de fonds axé sur les projets opérationnels
  2. Développer une liste de potentiels bailleurs de fonds institutionnels et privés
  3. Planifier et coordonner les activités de collecte de fonds ciblant les bailleurs de fonds institutionnels et privés
  4. Préparer des rapports de collecte de fonds
  1. Communication et sensibilisation
  1. Développer du matériel de communication en français
  2. Traduction et correction du matériel de l’anglais en français
  3. Mettre à jour de site web d’EVA
  4. Tenir à jour une liste des fournisseurs de services d’impression
  1. Gestion des projets
  1. Fournir un soutien à l’organisation des évènements et manifestations publiques à Genève
  2. Gestion de projets d’EVA
  3. Elaborer des rapports d’activité
  4. Contribuer à la préparation des propositions de projet et des demandes de financement
  5. Participer aux réunions d’EVA

Profil du candidat

• Etudes postuniversitaires en sciences humaines, relations internationales, sciences sociales, etc.
  • Compétences analytiques
  • Compétence de communication et relations publiques
  • Francophone avec une bonne connaissance de l’anglais
  • Motivé, dynamique, autonome et responsable

Soumettre une demande à info@evaassociation.org comprenant votre CV et une lettre de motivation précisant votre disponibilité, expérience et motivation pour le poste jusqu’au 27 Septembre 2013.

____

english

Fundraising, Communications and Project Support Officer (Volunteer)

Position: Fundraising, Communications and Project Support Officer (Volunteer)
Duration: 3-6 months
Working time: Part-time (50%)
Location: Home-based
Contract type: Volunteer/ Internship
Salary: Non-remunerated
Timeframe: Receiving applications on a rolling basis

The Enlightened Vision Association (EVA) is a non-profit, non-political, non-religious, non-governmental organization (NGO) based in Geneva, Switzerland. EVA is seeking a highly motivated individual to support the development and rollout of EVA’s fundraising strategy, provide communications, advocacy and outreach services and contribute to the development and monitoring of EVA’s projects.

About EVA

EVA engages a comprehensive approach to support marginalized groups and to contribute to building the individual and community capacities to better manage their socio-economic integration in the society they belong to. Through various projects, EVA aims to address concerns related to social inclusion and access to education of marginalized groups such as refugees, minorities, and indigenous populations.

The objectives of EVA are the following:

• Provide support to minorities, indigenous people, refugees and marginalized groups through educational and cultural activities to ensure the preservation of cultural traditions, particularly in remote and marginalized areas of the Himalayas.
  • Provide culturally specific education and training programs with a focus on gender, traditional knowledge and confidence building.
  • Support projects that aim to identify and protect historically and culturally significant artistic skills and traditional knowledge by promoting the development of traditional Himalayan art and crafts.

EVA’s current portfolio focuses on the preservation and promotion of Himalayan heritage and cultural values through a range of projects, such as:

• Establishment of the International Himalayan Tibetan School, Siliguri, India
  • Student Sponsorship Project, Kathmandu, Nepal
  • Support to the Tibetan Medicine School, Kathmandu, Nepal
  • Promotion of Himalayan traditional knowledge and ancestral tradition through cultural events in Geneva, Switzerland

Job Description

1. Support the development and rollout of EVA’s fundraising strategy

• Collaborates to the development of the operational project-based fundraising strategy
  • Develops a list of potential institutional and private donors, including organizational profile, funding areas, funding application guidelines and deadlines
  • Plans and coordinates fundraising activities targeting institutional and private donors
  • Contacts potential donors and monitors funding applications
  • Prepares fundraising reports

2. Communications, advocacy and outreach for EVA’s projects

• Develops communications and advocacy materials
  • Edits, reviews, drafts communication content (print, online)
  • Translates and proofreads communication content in English and French
  • Updates EVA website content
  • Contact and maintains a list of printing service providers, including price offers

3. Support to the development and monitoring of EVA’s projects

• Provides support to the organisations of public events in Geneva, as per EVA’s work plan for 2013
  • Monitors the roll-out of EVA’s projects
  • Contributes to the development of activity reports
  • Contributes to the preparation of project proposals and funding applications
  • Participates in EVA’s meetings and prepares quarterly meeting reports

Candidate Profile

• Ongoing or completed post-graduate studies in Communication, Marketing, Humanities, International Relations, Social Sciences
  • Experience in fundraising, communication, marketing and advocacy, particularly for the non-governmental sector
  • Proven analytic and writing skills, preferably both in English and French
  • Strong communication and inter-personal skills, preferably both in English and French
  • Motivated, proactive, independent and responsible

Application Process

EVA is accepting applications on a rolling basis. Please submit your application to info@evaassociation.org, including your CV and a cover letter.